-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.

-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.

-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιριών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρίες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.

-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρίας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρίες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.

-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης με σκοπό να αντιμετωπίσουν άμεσα και αποτελεσματικά τις προκλήσεις που έχουν προκύψει.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Η Grant Thornton υποστηρίζειι τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αξιολογήσουν τις λειτουργίες τους και να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας για τα προγράμματα που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στοχεύουν στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Το τμήμα Δημόσιου Τομέα της Grant Thornton παρέχει υψηλού επιπέδου ελεγκτικές και και συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστήριξης στα ασφαλιστικά ταμεία.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.

-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.

Με τον CBAM, η ΕΕ επιδιώκει να επιβάλλει στις εισαγωγές προϊόντων υψηλής έντασης εκπομπών CO₂ (όπως χάλυβας, αλουμίνιο, τσιμέντο, λιπάσματα, ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο) ένα κόστος ισοδύναμο με το ETS (Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών) που ισχύει για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες, με τελικό σκοπό τη διασφάλιση της ισότιμης μεταχείρισης μεταξύ προϊόντων ΕΕ και τρίτων χωρών και την επίτευξη των Ευρωπαϊκών κλιματικών στόχων. Η εφαρμογή του μηχανισμού θα γίνεται μέσω της υποχρέωσης αγοράς ειδικών πιστοποιητικών άνθρακα για τις σχετικές εισαγωγές, η οποία θα τεθεί σε πλήρη ισχύ από το 2026. Ωστόσο, η εμπειρία από την πρώτη φάση εφαρμογής του φαίνεται να οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε προσαρμογές και αναθεώρηση της προσέγγισής της.
Από την έναρξη εφαρμογής του CBAM τον Οκτώβριο του 2023 και έως το τέλος του 2025, ο μηχανισμός εφαρμόζεται σε μεταβατική μορφή, χωρίς ακόμα να απαιτείται η αγορά πιστοποιητικών. Ωστόσο, οι υποχρεώσεις που επιβλήθηκαν στους εισαγωγείς είναι ουσιαστικές και τεχνικά απαιτητικές. Συγκεκριμένα, όλοι οι εισαγωγείς προϊόντων εντός του πεδίου εφαρμογής – χάλυβας, σίδηρος, τσιμέντο, αλουμίνιο, λιπάσματα, ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο – υποχρεούνται να υποβάλλουν τριμηνιαίες αναφορές για τις ενσωματωμένες εκπομπές (embedded emissions) CO₂. Οι αναφορές αυτές βασίζονται αποκλειστικά σε πραγματικά δεδομένα και συνοδεύονται από υποχρεωτική επαλήθευση από ανεξάρτητους φορείς πιστοποίησης.
Η συμμόρφωση με αυτές τις απαιτήσεις, παρά την απουσία άμεσης οικονομικής επιβάρυνσης, έχει επιφέρει σημαντικό διοικητικό κόστος και τεχνική πολυπλοκότητα, ιδιαίτερα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες συχνά δεν διαθέτουν επαρκείς πόρους ή εξειδικευμένο προσωπικό για να ανταποκριθούν. Ο αρχικός στόχος του CBAM βασιζόταν στην ανάγκη για υψηλή ακρίβεια και πλήρη εικόνα των εκπομπών άνθρακα από τις εισαγωγές, ωστόσο στην πράξη φάνηκε πως η εφαρμογή του προκάλεσε έντονη επιβάρυνση, μειώνοντας τις πιθανότητες για ομαλή εφαρμογή του μηχανισμού σε ολόκληρη την αγορά.
Πώς επηρεάζει ο μηχανισμός CBAM τις επιχειρήσεις και τις υποχρεώσεις τους
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην κατάθεση πρότασης τροποποίησης μέσω του λεγόμενου “Omnibus Act” τον Φεβρουάριο του 2025. Η πρόταση αυτή προωθεί μια πιο ευέλικτη προσέγγιση, επιδιώκοντας να διατηρήσει την ουσία του μηχανισμού CBAM, αλλά ταυτόχρονα να μειώσει το διοικητικό βάρος και να διευκολύνει τη συμμόρφωση, ιδίως για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Παράλληλα, αν και βάσει του ισχύοντος πλαισίου η υποχρέωση αγοράς CBAM πιστοποιητικών αναμένεται να ξεκινήσει την 1η Ιανουαρίου 2026, στο πλαίσιο της πρότασης τροποποίησης, εξετάζεται το ενδεχόμενο μετάθεσης της πλήρους εφαρμογής για το 2027. Μέχρι σήμερα, πάντως, καμία αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα δεν έχει επίσημα εγκριθεί.
Οι βασικές αλλαγές που εισάγονται μέσω του Omnibus Act είναι οι εξής:
- Περιορισμός πεδίου εφαρμογής: Προτείνεται οι υποχρεώσεις CBAM να ισχύουν μόνο για εισαγωγές άνω των 50 τόνων ετησίως ανά κατηγορία προϊόντος. Από τον περιορισμό αυτό εξαιρούνται το υδρογόνο και η ηλεκτρική ενέργεια, που θα συνεχίσουν να καλύπτονται ανεξαρτήτως ποσότητας.
- Αλλαγή στη συχνότητα αναφοράς: Η υποβολή αναφορών καθιερώνεται σε ετήσια βάση, με προθεσμία την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους, αντί για τις τριμηνιαίες αναφορές που ίσχυαν μέχρι σήμερα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στη συγκέντρωση και διαχείριση των στοιχείων.
- Απλοποίηση μέσω προκαθορισμένων τιμών: Εισάγεται η δυνατότητα χρήσης προκαθορισμένων τιμών εκπομπών (default values) που θα δημοσιεύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μειώνοντας την ανάγκη για επαλήθευση από ανεξάρτητους φορείς.
- Ανάθεση υποχρεώσεων σε τρίτους: Δίνεται πλέον ρητά η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναθέτουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων CBAM σε εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών.
- Συμψηφισμός τελών CO₂ τρίτων χωρών: Προβλέπεται η δυνατότητα συμψηφισμού του κόστους CBAM με τέλη εκπομπών CO₂ που έχουν ήδη καταβληθεί σε τρίτες χώρες, βάσει επισήμως δημοσιευμένων στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Από την πλήρη κάλυψη όλων των εισαγωγών, ο μηχανισμός μετασχηματίζεται σε ένα εργαλείο που αφορά αποκλειστικά στις μεγαλύτερες και πιο ρυπογόνες ροές εμπορίου. Η αλλαγή αυτή οδηγεί σε σημαντική μείωση του αριθμού των εισαγωγέων που υπάγονται στον μηχανισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μόνο το 10% των σημερινών εισαγωγέων θα εξακολουθήσει να έχει σχετικές υποχρεώσεις, αν και αυτό το μικρό ποσοστό αντιπροσωπεύει το 99% των εκπομπών που καλύπτονται. Αν και διατηρείται η κάλυψη των σημαντικότερων ποσοτικά εκπομπών, η μείωση του πλήθους των υπόχρεων και η χαλάρωση των διαδικαστικών απαιτήσεων γεννούν ερωτήματα ως προς την ικανότητα του μηχανισμού να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης για την απανθρακοποίηση του συνόλου των εμπορικών εταίρων της ΕΕ.
Για την ελληνική αγορά, όπου οι εισαγωγές προϊόντων όπως χάλυβας, λιπάσματα ή αλουμίνιο από τρίτες χώρες είναι συχνό φαινόμενο, η εφαρμογή του CBAM έχει άμεσο αντίκτυπο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πάνω από 400 επιχειρήσεις που εισάγουν προϊόντα εντός του πεδίου εφαρμογής του CBAM, ενώ πολλές ακόμη εντάσσονται σε αλυσίδες εφοδιασμού που επηρεάζονται έμμεσα (π.χ. ως προμηθευτές ευρωπαϊκών εταιρειών με υποχρεώσεις συμμόρφωσης). Η πλειονότητα αυτών είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν πάντοτε τις απαιτούμενες δομές παρακολούθησης και αναφοράς.
Η ουσιαστική πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι να διαπιστώσουν εγκαίρως αν εμπίπτουν στον μηχανισμό, να οργανωθούν σωστά και να αποφύγουν εκπλήξεις σε μελλοντικό στάδιο – είτε από ελέγχους, είτε από πιέσεις προμηθευτών ή πελατών στην ΕΕ.
Στην πράξη, οι επιχειρήσεις που εμπλέκονται καλούνται να:
- Καταγράψουν τις εισαγωγές τους ανά προϊόν και χώρα προέλευσης και να εξετάσουν αν υπερβαίνουν το όριο των 50 τόνων ετησίως.
- Συγκεντρώσουν τελωνειακά και τεχνικά δεδομένα, όπως παραστατικά εισαγωγής, στοιχεία για τις ενσωματωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) των προϊόντων ή ενεργειακή ένταση παραγωγής.
- Επιλέξουν μεθοδολογία αναφοράς (πραγματικά δεδομένα ή προκαθορισμένες τιμές) και να διασφαλίσουν την αξιοπιστία των στοιχείων τους.
- Υποβάλουν αναφορές εμπρόθεσμα, τηρώντας τα πρότυπα της ΕΕ και, από το 2026, να είναι έτοιμες να καταβάλουν το αντίστοιχο κόστος εφαρμογής του CBAM.
- Αναθεωρήσουν τη στρατηγική της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, λαμβάνοντας υπόψη το ενδεχόμενο αύξησης του κόστους, τη διαφοροποίηση των προμηθευτών ή την ανάγκη για επενδύσεις στη βιωσιμότητα.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η ομάδα βιωσιμότητας μας προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε επιχείρησης που επηρεάζεται από τον CBAM:
- Στρατηγικός σχεδιασμός απανθρακοποίησης: Υποστήριξη στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μακροπρόθεσμου πλάνου απανθρακοποίησης, συνδέοντας τη ρυθμιστική συμμόρφωση με τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης.
- Αξιολόγηση υπαγωγής στον CBAM: Διάγνωση της ρυθμιστικής υποχρέωσης με βάση το είδος, την ποσότητα και την προέλευση των εισαγόμενων προϊόντων, σε συνδυασμό με τα όρια και τις εξαιρέσεις που προβλέπει το ισχύον πλαίσιο.
- Αναλυτική καθοδήγηση συμμόρφωσης: Συμβουλευτικές υπηρεσίες για την πλήρη κατανόηση και κάλυψη των υποχρεώσεων CBAM, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, αποφεύγοντας κυρώσεις και καθυστερήσεις.
- Υπολογισμός ενσωματωμένων εκπομπών CO₂: Εκτίμηση των εκπομπών για κάθε εισαγόμενο προϊόν με χρήση πραγματικών δεδομένων ή προκαθορισμένων τιμών (default values), σύμφωνα με τις τεχνικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
- Σύνταξη και υποβολή αναφορών CBAM: Προετοιμασία, έλεγχο και έγκαιρη υποβολή των αναφορών προς τις αρμόδιες αρχές, διασφαλίζοντας ακρίβεια, πληρότητα και συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της ΕΕ.
- Εκπαίδευση και ενδυνάμωση ομάδων: Παροχή θεματικών εκπαιδεύσεων σε αρμόδιες ομάδες (logistics, προμήθειες, οικονομικές υπηρεσίες), με στόχο την κατανόηση του μηχανισμού και την ενίσχυση της εσωτερικής τεχνικής επάρκειας.
- Ενσωμάτωση CBAM στη στρατηγική εφοδιαστικής: Ανάλυση των επιπτώσεων του μηχανισμού στις επιλογές προμηθευτών, τις μακροχρόνιες συμφωνίες, τη διαπραγμάτευση τιμών και τον σχεδιασμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας