-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.

-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.

-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιριών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρίες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.

-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρίας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρίες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.

-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης με σκοπό να αντιμετωπίσουν άμεσα και αποτελεσματικά τις προκλήσεις που έχουν προκύψει.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Η Grant Thornton υποστηρίζειι τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αξιολογήσουν τις λειτουργίες τους και να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας για τα προγράμματα που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στοχεύουν στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Το τμήμα Δημόσιου Τομέα της Grant Thornton παρέχει υψηλού επιπέδου ελεγκτικές και και συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστήριξης στα ασφαλιστικά ταμεία.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.

-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
-
Επαγγελματική εξέλιξη
Στη Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι άνθρωποί μας αποτελούν το μεγαλύτερο κεφάλαιό μας.
-
Εναρμόνιση Προσωπικής & Επαγγελματικής Ζωής
Στην Grant Thornton, αντιλαμβανόμαστε τη σημασία της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ως θεμελιώδη για την ευημερία και την αποδοτικότητα των ανθρώπων μας.
-
Ανταμοιβές και παροχές
Οι ανταμοιβές και οι παροχές μας έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα εργασιακό περιβάλλον όπου οι άνθρωποί μας αισθάνονται ότι αναγνωρίζονται και ότι μπορούν να αναπτυχθούν.
-
Ευκαιρίες μάθησης & ανάπτυξης
Στην Grant Thornton, πιστεύουμε ότι ότι η επένδυση στη συνεχή μάθηση και κατάρτιση των ανθρώπων μας αποτελεί το κλειδί για την προσωπική τους εξέλιξη και την επαγγελματική τους καταξίωση.

Η 1η προκήρυξη του καθεστώτος ενισχύσεων «Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης» περιλαμβάνει επενδυτικά σχέδια, που υλοποιούνται στις περιοχές της χώρας οι οποίες αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα, όπως οι:
- παραμεθόριες περιφερειακές ενότητες ευρισκόμενες στα βόρεια σύνορα της χώρας,
- περιοχές που το κατά κεφαλή Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (Α.Ε.Π.) ανέρχεται στο 70% του ετήσιου της χώρας ή εντοπίζεται πληθυσμιακή συρρίκνωση λόγω των δυσμενών οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών, ή
Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στις περιοχές αυτές να πετύχουν ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη και να συγκλίνουν με τον μέσο όρο της χώρας.
Ειδικότερα στο καθεστώς εντάσσονται οι ακόλουθες περιφερειακές ενότητες και τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου:
- Λέσβου-Λήμνου
- Ικαρίας- Σάμου
- Χίου
- Έβρου
- Ξάνθης
- Ροδόπης
- Δράμας
- Κιλκίς
- Πιερίας
- Σερρών
- Φλώρινας
- Γρεβενών
- Καστοριάς
- Ιωαννίνων
- Θεσπρωτίας
- Άρτας
- Πρεβέζης
- Καρδίτσας
- Τρικάλων
- Μαγνησίας
- Λάρισας
- Ηλείας
- Ευρυτανίας
- Φωκίδας
- Τα ακόλουθα νησιά του Νοτίου Αιγαίου: Κάσος, Μεγίστη, Χάλκη, Σύμη, Νίσυρος, Ψέριμος, Τήλος, Λειψοί και Αγαθονήσι.
Υποβολές αιτήσεων γίνονται από την 1η Ιουλίου 2025 έως και την 10η Σεπτεμβρίου 2025.
Η υποβολή των αιτήσεων πραγματοποιείται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων (ΠΣ-Αν).
Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε € 150.000.000.
Δικαιούχοι
Δικαιούχοι του καθεστώτος Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης είναι το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ή πρόκειται να δραστηριοποιηθούν στην ελληνική Επικράτεια κατά τη χρονική στιγμή έναρξης εργασιών του επενδυτικού σχεδίου, πέραν των ατομικών.
Εξαιρούνται οι επιχειρήσεις:
- οι οποίες κατά τα δύο έτη πριν από την υποβολή της αίτησης ενίσχυσης έχουν μετεγκαταστήσει την επιχειρηματική εγκατάσταση
- οι οποίες υλοποιούν επενδυτικά σχέδια για λογαριασμό του Δημοσίου, βάσει σχετικής σύμβασης εκτέλεσης έργου, παραχώρησης ή παροχής υπηρεσιών
- σε βάρος των οποίων εκκρεμεί, κατά την υποβολή της αίτησης επενδυτικού σχεδίου, διαδικασία ανάκτησης ενίσχυσης (αρχή «Deggendorf»)
- που είναι προβληματικές (ο έλεγχος προβληματικότητας πραγματοποιείται τόσο σε επίπεδο αιτούσας επιχείρησης όσο και σε επίπεδο ομίλου επιχειρήσεων)
Υπαγόμενα Επενδυτικά σχέδια
- Στο Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης, υπάγονται επενδυτικά σχέδια, τα οποία υλοποιούνται στις περιοχές που ορίζονται στην προκήρυξη. Ενδεικτικά:
-
- παραγωγικές επενδύσεις από μεγάλες και ΜμΕ επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των πολύ μικρών επιχειρήσεων και των νεοφυών επιχειρήσεων, που οδηγούν σε οικονομική διαφοροποίηση, εκσυγχρονισμό και οικονομική μεγέθυνση,
- επενδύσεις στην ίδρυση νέων επιχειρήσεων που οδηγούν στη δημιουργία θέσεων εργασίας,
- επενδύσεις στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, μεταξύ άλλων μέσω της πρόληψης και της μείωσης της δημιουργίας αποβλήτων, μέσω της αποδοτικής χρήσης των πόρων, της επαναχρησιμοποίησης, της επισκευής και της ανακύκλωσης και περιλαμβάνονται στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας της Εθνικής Ονοματολογίας Οικονομικών Δραστηριοτήτων, όπως αποτυπώνεται, στη βάση διοικητικού εγγράφου, του πίνακα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης: https://ependyseis.mindev.gov.gr/
- Τα επενδυτικά σχέδια που υποβάλλονται, πρέπει να έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα αρχικής επένδυσης και να εντάσσονται σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:
-
- τη δημιουργία νέας εγκατάστασης (μονάδας)
- την επέκταση της παραγωγικής ικανότητας υφιστάμενης εγκατάστασης (μονάδας)
- τη διαφοροποίηση της παραγωγής υφιστάμενης εγκατάστασης (μονάδας) σε προϊόντα που δεν έχουν παραχθεί ποτέ ή υπηρεσίες που δεν έχουν παρασχεθεί από αυτήν, με τον όρο, ότι οι ενισχυόμενες δαπάνες υπερβαίνουν τουλάχιστον κατά 200% τη λογιστική αξία των στοιχείων ενεργητικού που χρησιμοποιούνται εκ νέου, όπως η αξία αυτή έχει καταγραφεί στο φορολογικό έτος, που προηγείται της αίτησης υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου
- τη θεμελιώδης αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας
- Τα επενδυτικά σχέδια που υποβάλλονται δύναται να περιλαμβάνουν και επιπρόσθετες επιλέξιμες δαπάνες του άρθρου 7 «Επιλέξιμες Δαπάνες εκτός Περιφερειακών Ενισχύσεων»
- Για τα ενιαία επενδυτικά σχέδια που αφορούν μεταποίηση επί γεωργικών προϊόντων από την οποία δεν προκύπτει γεωργικό προϊόν, ενισχύεται μόνο το τμήμα που αφορά τη μεταποιητική δραστηριότητα
- Τα επενδυτικά σχέδια των υπηρεσιών μεταφοράς με διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού προς τρίτους (logistics – ΚΑΔ 52.29.19.03) και η παροχή υπηρεσίας σε εταιρείες του ίδιου ομίλου (δύναται να ανέρχεται μέχρι ποσοστού 30% των συνολικά παρεχόμενων υπηρεσιών)
- Στον τομέα του Τουρισμού δύναται να υπαχθούν επενδυτικά σχέδια που θα αναπτυχθούν αποκλειστικά στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, την νήσο Σαμοθράκη και στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου: Κάσος, Μεγίστη, Χάλκη, Σύμη, Νίσυρος, Ψέριμος, Τήλος, Λειψοί και Αγαθονήσι.
Τα τουριστικά επενδυτικά σχέδια αφορούν:
-
- ίδρυση ή επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων
- εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων, αφού παρέλθει πενταετία από την έναρξη λειτουργίας της μονάδας ή από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της προηγούμενης επένδυσης εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής της μονάδας, καθώς και εκσυγχρονισμού μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων
- επέκταση ή/και εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους, για δύο (2) τουλάχιστον έτη πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, με την προϋπόθεση ότι στο διάστημα διακοπής δεν έχει γίνει αλλαγή χρήσης του κτιρίου και ότι, μέσω της επέκτασης ή του εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής, αναβαθμίζονται σε κατηγορία τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων
- ίδρυση, επέκταση ή/και εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής Τουριστικών Οργανωμένων Κατασκηνώσεων (camping), τα οποία ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων
- ίδρυση ή/και εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων εντός χαρακτηρισμένων παραδοσιακών ή διατηρητέων κτιρίων, τα οποία ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων
- ίδρυση τουριστικών καταλυμάτων στην ύπαιθρο τύπου Glamping
Το ύψος της ενίσχυσης που θα παρασχεθεί στον τομέα του τουρισμού δεν μπορεί να ξεπερνά το 15% της συνολικής ενίσχυσης του καθεστώτος.
- Τα επενδυτικά σχέδια που αναπτύσσονται σε έκαστη Περιφερειακή Ενότητα και δύνανται να διαχωρίζονται σε τμήματα αποκλειστικά και μόνο στις περιπτώσεις που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μέρη του ιδίου - ενιαίου επενδυτικού σχεδίου, το οποίο έχει χαρακτήρα αρχικής επένδυσης
- Το παρόν καθεστώς δεν εφαρμόζεται, μεταξύ άλλων, για ενισχύσεις που χορηγούνται:
-
- στον τομέα της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας
- στον τομέα της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής
- στους εξαιρούμενους τομείς όπως αυτοί αναφέρονται στο άρθρο 1 του ΓΑΚ
- όσον αφορά τις περιφερειακές ενισχύσεις, στους τομείς που εξαιρούνται στο άρθρο 13 του ΓΑΚ.
Επιλέξιμες δαπάνες
Επιλέξιμες δαπάνες περιφερειακών ενισχύσεων
Είδος και Ένταση Ενίσχυσης βάσει Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων
(Πολύ) Μικρές | Μεσαίες | Μεγάλες | |
---|---|---|---|
Α. Φορολογική απαλλαγή
|
100%
|
100%
|
80%
|
Β. Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης
|
100%
|
100%
|
80%
|
Γ. Επίδότηση του κόστους απασχόλησης
|
100%
|
100%
|
80%
|
Δ. Επιχορήγηση
|
80%
|
80%
|
-
|
Ε. Κίνητρο ταχείας αδειοδότησης |
Παρέχεται στο σύνολο των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως μεγέθους |
Για όλες τις επιχειρήσεις τα κίνητρα χορηγούνται στο 100% του ισχύοντος ΧΠΕ εφόσον τα επενδυτικά σχέδια υλοποιούνται σε περιοχές ορεινές, παραμεθόριες, ή νησιωτικές περιοχές με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων, ή αφορούν επαναλειτουργία βιομηχανικών μονάδων, που έχουν παύσει τη λειτουργία τους.
Για τα επενδυτικά σχέδια που υλοποιούνται σε κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα χορηγείται ενίσχυση στο 90%.
Ελάχιστο ύψος επένδυσης ανά είδος επιχείρησης
Για την υπαγωγή στo παρόν καθεστώς απαιτείται ελάχιστο ύψος του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου το οποίο ανέρχεται στο ποσό των € 2 εκ..
Κάθε φορέας συμμετέχει στο κόστος του επενδυτικού σχεδίου είτε με ίδια κεφάλαια, είτε με εξωτερική χρηματοδότηση (είτε με συνδυασμό αυτών).
Στο 25% του ενισχυόμενου κόστους του επενδυτικού σχεδίου δεν πρέπει να περιλαμβάνεται κρατική ενίσχυση, δημόσια στήριξη ή παροχή.
Ανώτατα ποσά ενίσχυσης
- Το ποσό των ενισχύσεων που χορηγείται σε κάθε επενδυτικό σχέδιο του παρόντος καθεστώτος δεν υπερβαίνει το όριο των € 20 εκ., με την επιφύλαξη του άρθρου 4 του Γ.Α.Κ.).
- Οι παρεχόμενες ενισχύσεις σε κάθε φορέα επενδυτικού σχεδίου, συμπεριλαμβανομένων των ενισχύσεων σε συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες επιχειρήσεις, δεν μπορούν αθροιστικά να υπερβούν τα € 20 εκ. για μεμονωμένη επιχείρηση και τα € 50 εκ. για το σύνολο των συνεργαζόμενων ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων. Αυτοί οι περιορισμοί ισχύουν για επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στο παρόν καθεστώς και για χρονική περίοδο τριών (3) ετών από την υποβολή της αίτησης του φορέα.
- Τα ανώτατα όρια αυτά προσαυξάνονται κατά πενήντα τοις εκατό (50%) στις περιπτώσεις που η ενίσχυση παρέχεται με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής
Για μεγάλα επενδυτικά σχέδια (άνω των € 55 εκ.) το μέγιστο επιτρεπτό ποσό ενίσχυσης περιφερειακού χαρακτήρα προκύπτει ως εξής:
- για το τμήμα της επένδυσης που είναι μικρότερο ή ίσο με € 55 εκ., παρέχεται το 100% του ΧΠΕ
- για το τμήμα της επένδυσης από € 55 εκ. - € 110 εκ., παρέχεται το 50% του ΧΠΕ
- για το τμήμα της δαπάνης που υπερβαίνει τα € 110 εκ., δεν προβλέπεται ποσοστό ενίσχυσης
Κανονιστικό Πλαίσιο
Στο παρόν καθεστώς υπάγονται επενδυτικά σχέδια, τα οποία πληρούν τις παρακάτω κύριες προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης ως εξής:
- οι ενισχύσεις να έχουν χαρακτήρα κινήτρου, ήτοι η έναρξη εργασιών να είναι μεταγενέστερη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης υπαγωγής
- να αναπτυχθούν δραστηριότητες τις οποίες δεν θα ανέπτυσσε ο δικαιούχος αν δεν του είχε χορηγηθεί η ενίσχυση
- να τηρούνται οι παράμετροι σώρευσης, έτσι ώστε επενδυτικά σχέδια να μπορούν να υπαχθούν και σε άλλα καθεστώτα ενίσχυσης, με την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό της ενίσχυσης που λαμβάνει το επενδυτικό σχέδιο, αλλά και η επιχείρηση καθολικά να μην ξεπερνά συγκεκριμένα όρια, όπως αυτά που προβλέπονται στον ΓΑΚ
- να μην εκκρεμεί διαδικασία ανάκτησης ενισχύσεων κατόπιν προηγούμενης απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Αρχή «Deggendorf»)
- να τηρείται ο περιοριστικός παράγοντας κατά τον οποίο επενδυτικά σχέδια τα οποία, είτε στο σύνολό τους, είτε εν μέρει, έχουν ήδη υπαχθεί σε καθεστώς ενίσχυσης δεν μπορούν να υποβάλουν εκ νέου αίτηση υπαγωγής (εκτός αν υποβληθεί αίτηση απένταξης)
- να διασφαλίζουν τις απαραίτητες συνθήκες, ώστε να μη δημιουργούνται διακρίσεις σε βάρος ευπαθών ομάδων, ιδίως ως προς την προσβασιμότητα σε υποδομές, υπηρεσίες και αγαθά
Τήρηση μακροχρονίων υποχρεώσεων – Ενδεικτικές υποχρεώσεις φορέων
- Τήρηση όρων υπαγωγής
- Συνέχιση λειτουργικής και παραγωγικής δραστηριότητας
- Απόκτηση κυριότητας μισθωμένου εξοπλισμού με τη λήξη της σύμβασης
- Απαγόρευση μεταβίβασης ενισχυόμενων πάγιων περιουσιακών στοιχείων
- Διατήρηση τόπου εγκατάστασης, είδους και ποσοστού της ενίσχυσης
- Απαγόρευση εκμίσθωσης μέρους ή του συνόλου της ενισχυόμενης επένδυσης
- Απαγόρευση συγχώνευσης ή απορρόφησης από άλλη εταιρία
- Γνωστοποίηση μεταβολών των στοιχείων της εταιρίας (π.χ. επωνυμία, νομική μορφή, κλπ.)
- Διατήρηση των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας
- Υποβολή Δήλωσης Φορολογικής Απαλλαγής μέσω του ΠΣ-Αν
- Διατήρηση χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων
Η διάρκεια τήρησης των ενδεικτικών υποχρεώσεων των φορέων είναι 6 έτη.
Ειδικά χρονικά όρια τήρησης
Η επιδότηση της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) δεν μπορεί να υπερβεί τα επτά (7) έτη, και η προθεσμία αρχίζει από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της επένδυσης.
Σε περιπτώσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), το διάστημα τήρησης μακροχρόνιων υποχρεώσεων των φορέων μετά από την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου παρατείνεται για όσα επιπλέον έτη διαρκεί η σύμβαση μίσθωσης
- Ελάχιστο διάστημα διατήρησης Ετήσιων Μονάδων Εργασίας
Το ελάχιστο διάστημα τήρησης μακροχρόνιων υποχρεώσεων ανά μέγεθος επιχείρησης αποτυπώνεται παρακάτω:
- Μικρή: 3 έτη
- Μεσαία: 4 έτη
- Μεγάλη: 5 έτη
Η απόφαση υπαγωγής ανακαλείται σε περίπτωση μη υλοποίησης ποσοστού τουλάχιστον 10% του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου, όπως αυτό εγκρίθηκε με την απόφαση υπαγωγής, εντός είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την δημοσίευση της περίληψης της απόφασης υπαγωγής.

Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα προκήρυξη του Αναπτυξιακού Νόμου για το "Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης", με πληροφορίες για επιλέξιμες περιοχές, προϋποθέσεις, είδη ενισχύσεων και χρονοδιαγράμματα.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας