-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.

-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.

-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιριών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρίες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.

-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρίας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρίες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.

-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης με σκοπό να αντιμετωπίσουν άμεσα και αποτελεσματικά τις προκλήσεις που έχουν προκύψει.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Η Grant Thornton υποστηρίζειι τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αξιολογήσουν τις λειτουργίες τους και να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας για τα προγράμματα που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στοχεύουν στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Το τμήμα Δημόσιου Τομέα της Grant Thornton παρέχει υψηλού επιπέδου ελεγκτικές και και συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστήριξης στα ασφαλιστικά ταμεία.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.

-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
-
Επαγγελματική εξέλιξη
Στη Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι άνθρωποί μας αποτελούν το μεγαλύτερο κεφάλαιό μας.
-
Εναρμόνιση Προσωπικής & Επαγγελματικής Ζωής
Στην Grant Thornton, αντιλαμβανόμαστε τη σημασία της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ως θεμελιώδη για την ευημερία και την αποδοτικότητα των ανθρώπων μας.
-
Ανταμοιβές και παροχές
Οι ανταμοιβές και οι παροχές μας έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα εργασιακό περιβάλλον όπου οι άνθρωποί μας αισθάνονται ότι αναγνωρίζονται και ότι μπορούν να αναπτυχθούν.
-
Ευκαιρίες μάθησης & ανάπτυξης
Στην Grant Thornton, πιστεύουμε ότι ότι η επένδυση στη συνεχή μάθηση και κατάρτιση των ανθρώπων μας αποτελεί το κλειδί για την προσωπική τους εξέλιξη και την επαγγελματική τους καταξίωση.

Γνωρίζετε ότι...
Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καλείται να αποφανθεί για επιπλέον φόρο βάσει του Κανόνα Υποφορολογημένων Κερδών για μεγάλους ομίλους.
Η Οδηγία Pillar II εφαρμόζεται σε πολυεθνικούς ομίλους με ενοποιημένα έσοδα άνω των €750 εκατ. και επιδιώκει την επιβολή παγκόσμιου ελάχιστου φορολογικού συντελεστή 15%. Βάσει του Κανόνα Υποφορολογημένων Κερδών, όταν η μητρική εταιρία εδρεύει σε τρίτη χώρα με χαμηλή φορολογία, οι ευρωπαϊκές θυγατρικές καλούνται να καταβάλουν συμπληρωματικό φόρο για τα κέρδη άλλων εταιριών του ομίλου, υπολογιζόμενο βάσει του προσωπικού και των παγίων τους σε σχέση με τον όμιλο. Στο Βέλγιο, αμερικανικές επιχειρηματικές ενώσεις, προσέβαλαν τη σχετική εθνική νομοθεσία, υποστηρίζοντας ότι ο κανόνας αυτός επιφέρει δυσανάλογη φορολογική επιβάρυνση σε βελγικές θυγατρικές. Κατά τους προσφεύγοντες, συνιστά παραβίαση της αρχής της εδαφικότητας, της ισότητας και της ελευθερίας άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το Βέλγικο Συνταγματικό Δικαστήριο διαπιστώνοντας ότι η επίμαχη ρύθμιση απορρέει από Ενωσιακή οδηγία, έκρινε ότι δεν μπορεί να κρίνει ευθέως τη συνταγματικότητα της και υπέβαλε προδικαστικό ερώτημα στο ΔΕΕ για τη συμβατότητα των σχετικών άρθρων με τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων και τις ελευθερίες της Ένωσης.
Μη επιτρεπτή η παράταση της πενταετούς παραγραφής χωρίς την προσκόμιση ουσιωδώς νέων συμπληρωματικών στοιχείων.
Με πρόσφατη απόφασή του, το ΣτΕ έκρινε ότι η πενταετής προθεσμία παραγραφής για την επιβολή φόρων δεν μπορεί να παραταθεί, ελλείψει ουσιαστικά νέων συμπληρωματικών στοιχείων. Η υπόθεση αφορούσε εταιρία εμπορίας μετάλλων, στην οποία καταλογίστηκαν φόροι λόγω λήψης εικονικών τιμολογίων. Η φορολογική αρχή θεώρησε ότι μεταγενέστερες εκθέσεις του ΣΔΟΕ και δελτία πληροφοριών συνιστούσαν «συμπληρωματικά στοιχεία» που δικαιολογούσαν την επέκταση της παραγραφής σε δεκαετία. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και εν συνεχεία σε τελικό βαθμό το ΣτΕ, έκριναν πως τα κρίσιμα στοιχεία (τιμολόγια, δελτία αποστολής) ήταν ήδη στη διάθεση της φορολογικής αρχής εντός της πενταετίας και ήταν εφικτό να ελεγχθούν και επομένως, δεν συνιστούν νέα συμπληρωματικά στοιχεία. Συνεπώς, δεν υπήρξε νέα ή αιφνίδια πληροφορία που να ενεργοποιεί την έννοια των «συμπληρωματικών στοιχείων» (ΣτΕ 72/2025).
Η πρακτική κατακερματισμού των συναλλαγών και της διάσπασης του συνολικού τιμήματος σε ποσά μικρότερα των 500 ευρώ συνιστά τεχνητή διευθέτηση.
Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών εξέτασε προσφυγή εταιρίας κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2017 και 2018. Κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση προμηθευόταν αγαθά από τον ίδιο προμηθευτή, εκδίδοντας πολλαπλά τιμολόγια την ίδια ημέρα, καθένα εκ των οποίων είχε καθαρή αξία κάτω των 500 ευρώ. Ωστόσο, η συνολική αξία των συναλλαγών ανά ημέρα υπερέβαινε το όριο των 500 ευρώ, πέραν του οποίου η εξόφληση οφείλει να πραγματοποιείται μέσω τραπεζικού μέσου, προκειμένου η δαπάνη να αναγνωρίζεται φορολογικά. Τα παραστατικά έφεραν κοινή ημερομηνία και συνεχόμενη αρίθμηση, ενώ δεν τεκμηριώθηκε ότι αφορούσαν διαφορετικές παραδόσεις ή ξεχωριστές συναλλαγές. Σωστά ο έλεγχος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρξε τεχνητός κατακερματισμός των συναλλαγών που χαρακτηρίστηκε ως τεχνητή διευθέτηση (ΔΕΔ 796/2024).
Το εισόδημα από εκμίσθωση ακινήτου στην Ελλάδα δεν τεκμηριώνει φορολογική κατοικία για τους κατοίκους αλλοδαπής.
Η φορολογική αρχή καταλόγισε φόρο σε αλλοδαπό φορολογικό κάτοικο, με αποκλειστική διαμονή στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος απέκτησε εισόδημα από εκμίσθωση ακινήτου στην Ελλάδα, κρίνοντας ότι το γεγονός αυτό αρκούσε για τη μεταβολή της φορολογικής του κατοικίας . Ο φορολογούμενος υπέβαλε ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της ΔΕΔ, επικαλούμενος τόσο τη βεβαίωση φορολογικής κατοικίας από τις αρμόδιες αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και λοιπά στοιχεία που τεκμηρίωναν την απουσία φορολογικής εγκατάστασης στην Ελλάδα. Η ΔΕΔ, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και της ισχύουσας ΣΑΔΦ μεταξύ των χωρών, έκρινε ότι τα κέρδη που αποκτά αλλοδαπός φορολογικός κάτοικος από επιχειρηματική δραστηριότητα που ασκεί στην Ελλάδα μπορούν να φορολογηθούν εκεί μόνο αν θεωρηθεί ότι η εν λόγω επιχειρηματική δραστηριότητα ασκήθηκε μέσω μόνιμης εγκατάστασης σε αυτή και κατ’ επέκταση η κατοχή και εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα δεν επαρκεί αυτοτελώς για τη μεταβολή της φορολογικής κατοικίας (ΔΕΔ Α 2272/2019).
Τα πρόστιμα του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα για εκπρόθεσμη κατάθεση δηλωτικών εισαγωγής δεν επιβάλλονται σε παραλήπτη εμπορευμάτων που εισέρχεται στη Χώρα μέσω οδικής μεταφοράς.
Η Τελωνειακή Αρχή καταλόγισε σε εταιρία πρόστιμα για τέλεση τελωνειακής παράβασης, λόγω μη εμπρόθεσμης κατάθεσης δηλωτικών εισαγωγής μη κοινοτικών εμπορευμάτων κατά την περίοδο μεταξύ των ετών 2014 και 2015. Το Διοικητικό Εφετείο έκανε δεκτούς του ισχυρισμούς της εταιρίας, κρίνοντας ότι τα ανωτέρω πρόστιμα του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα για τους πλοιάρχους ή πράκτορες σε θαλάσσιες μεταφορές, δεν μπορούν να επιβληθούν νόμιμα σε παραλήπτη εμπορευμάτων που εισέρχεται στη Χώρα μέσω οδικής μεταφοράς. Το ΣτΕ επικύρωσε την απόφαση του Εφετείου, κρίνοντας ότι η αρχή της ασφάλειας δικαίου, και η ανάγκη σαφούς και προβλέψιμης εφαρμογής των ανωτέρω κυρωτικών διατάξεων, αποκλείει την εφαρμογή τους στον παραλήπτη των εμπορευμάτων που εισέρχονται στη Χώρα μέσω οδικής μεταφοράς (ΣτΕ 1816/2024).
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας