-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα…
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να…
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να…

-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή…

-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιριών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρίες όλων των κλάδων…
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη…
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του…
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και…
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους…
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν…
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant…
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και…

-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρίας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process…
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού…

-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει…
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία…
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις…
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης με σκοπό να…
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Η Grant Thornton υποστηρίζειι τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αξιολογήσουν τις…
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των…
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας για…
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στοχεύουν στην παροχή…
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Το τμήμα Δημόσιου Τομέα της Grant Thornton παρέχει υψηλού επιπέδου ελεγκτικές και και συμβουλευτικές…
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει…
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία…
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις…
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να…
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω…
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των…
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της…
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του…
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και…

-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον…
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε…
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της…
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον…

Γνωρίζετε ότι...
Δημοσιεύθηκε η Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα παρέχεται η πρόσβαση στις Δημόσιες Αρχές και τα υπόχρεα πρόσωπα στα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στο Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων.
Πιο συγκεκριμένα, η Αρχή κατά της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές ενέργειες καθώς και οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές θα έχουν άμεσα, χωρίς κανέναν περιορισμό και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση του οικείου προσώπου πρόσβαση στα στοιχεία που βρίσκονται καταχωρημένα στο Κεντρικό Μητρώο. Επιπλέον, τα υπόχρεα πρόσωπα θα έχουν και αυτά άμεσα, χωρίς κανέναν περιορισμό και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση του οικείου προσώπου πρόσβαση στα ανωτέρα στοιχεία αποκλειστικά για τους σκοπούς της άσκησης των μέτρων δέουσας επιμέλειας ως προς τους πελάτες τους σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στον Ν. 4557/2018, αφού πρώτα αποδείξουν την πελατειακή σχέση, το είδος της καθώς και την χρονική της διάρκεια. Περαιτέρω, για την περίπτωση νομικών προσώπων που κατέχουν ποσοστό μετοχών ή ιδιοκτησιακό δικαίωμα άλλων νομικών προσώπων, τα υπόχρεα πρόσωπα θα έχουν πρόσβαση μόνο στα στοιχεία των τελικών πραγματικών δικαιούχων. Για την πρόσβαση των υπόχρεων προσώπων στο Κεντρικό Μητρώο καθορίζεται ετήσιο τέλος ύψους €120 ενώ για τα φυσικά πρόσωπα, καθορίζεται τέλος ύψους €5 ανά αναζήτηση. Τέλος, η έναρξη παραγωγικής λειτουργίας της πρόσβασης στο Κεντρικό Μητρώο για τα υπόχρεα πρόσωπα εκκινεί στις 01-11-2022 και για το ευρύτερο κοινό στις 01-12-2022.
Οι ιδιότητες προέδρου ΔΣ ΑΕ και νομίμου εκπροσώπου αλλοδαπής εταιρίας δεν συνιστούν επαρκή τεκμήρια ύπαρξης φορολογικής κατοικίας.
Πιο συγκεκριμένα, με πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ αποσαφηνίστηκε πως για τη θεμελίωση της φορολογικής εξουσίας ενός κράτους απαιτείται η ύπαρξη επαρκούς συνδετικού στοιχείου του φορολογουμένου με αυτό. Στην περίπτωση, μάλιστα, όπου ανακύπτει ανάγκη διευθέτησης περίπτωσης διπλής κατοικίας, ο φορολογούμενος θεωρείται κάτοικος του κράτους, με το οποίο διατηρεί στενότερους προσωπικούς και οικονομικούς δεσμούς. Εν προκειμένω, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. απέρριψε το αίτημα για τη μεταφορά της φορολογικής κατοικίας της αιτούσας από την Ελλάδα στην Ελβετία, με την αιτιολογία ότι η αιτούσα είχε την ιδιότητα της προέδρου Δ.Σ. δύο ανωνύμων ημεδαπών εταιριών και της νομίμου εκπροσώπου τεσσάρων υποκαταστημάτων αλλοδαπών εταιριών στην Ελλάδα. Εντούτοις, η αιτούσα ισχυρίστηκε πως τα υποκαταστήματα αυτά δεν εμπίπτουν στην έννοια των ημεδαπών εταιριών εφόσον διατηρούν την ίδια νομική προσωπικότητα με την αλλοδαπή μητρική τους, ότι προ πολλού έχει απωλέσει την ιδιότητα του Προέδρου και δεν είναι μέλος στο Δ.Σ. της εταιρίας, ότι δεν έχει λάβει εντός του κρίσιμου έτους κανενός είδους αμοιβή ή εισόδημα ούτε άσκησε κάποια δραστηριότητα στις εταιρίες με τις οποίες είναι συνδεδεμένο το ΑΦΜ της και ότι, μάλιστα, εδώ και δύο έτη κατοικεί με τα ανήλικα τέκνα της στην Ελβετία, όπου εργάζεται ως τραπεζική υπάλληλος. Με βάση τα παραπάνω, το ΣτΕ απεφάνθη πως η κρίση της Διοίκησης δεν ήταν επαρκής και νομίμως αιτιολογημένη και έκρινε πως τα προσκομισθέντα στοιχεία επαρκούν για την έγκριση του αιτήματος μεταβολής της φορολογικής της κατοικίας. (ΣτΕ 1243/2021)
Παρουσιάσθηκε το νέο νομοσχέδιο σχετικά με τον εξορθολογισμό του ασφαλιστικού συστήματος, με βάση το οποίο αναμένεται να εισαχθούν ορισμένες ελαφρύνσεις προς όφελος των ασφαλισμένων.
Συγκεκριμένα, αναμένεται να επεκταθεί η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τον ΕΦΚΑ από τις 12 σε 24 δόσεις με ελάχιστο μηνιαίο ποσό τα 50 ευρώ, διπλασιασμός δηλαδή των δόσεων και εναρμόνιση με τον αριθμό που ισχύει και επί των φορολογικών οφειλών σήμερα ενώπιον των ΔΟΥ. Ακόμη, σε περιπτώσεις οφειλετών που έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, αυτή κατόπιν ρύθμισης θα παύει και θα τίθεται στο αρχείο για όσο χρονικό διάστημα τηρείται η ρύθμιση. Επιπλέον, επέρχεται πλέον και νομοθετικά συμμόρφωση με τη νομολογία του ΣτΕ, με την καθιέρωση της δεκαετούς παραγραφής των οφειλών έναντι όλων των τέως ταμείων, για εκείνους εις βάρος των οποίων δεν έχουν βεβαιωθεί οφειλές εντός του ως άνω χρονικού διαστήματος. Έως σήμερα η νομοθετική πρόβλεψη της παραγραφής ήταν εικοσαετής και είχε κριθεί αντισυνταγματική από το ΣτΕ ως υπερβολικά μεγάλο διάστημα παραγραφής. Μάλιστα, από το 2027 και έπειτα αναμένεται η εναρμόνιση του χρόνου παραγραφής με τα ισχύοντα επί φορολογικών οφειλών και ειδικότερα μείωση του ορίου της παραγραφής στην πενταετία. Ακόμη, πρόκειται να καταργηθεί η ειδική εισφορά ποσοστού 1% ασφαλισμένων του τέως Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων. Τέλος, μειωμένο ποσοστό αναπηρίας (από 67% σε 50%) θα απαιτείται σε συγκεκριμένες ομάδες ασφαλισμένων, προκειμένου να λαμβάνουν τις παροχές αναπηρίας. Η εν λόγω ρύθμιση φαίνεται να αφορά κυρίως παλαιούς ασφαλισμένους (προ 1993) ΟΑΕΕ, ΝΑΤ και ΟΓΑ και θεωρείται ως μία αρχή προς την ενιαιοποίηση των κανόνων συντάξεων αναπηρίας.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας